reklama

Twin city – myslím, že môže byť...

„Myslím, že môže byť...“ znie pesnička do pravého ucha, zatiaľ čo ľavé striehne na prípadne ohrozenie netolerantnými vodičmi. Aspoň cyklista musí byť neustále v strehu, kým sa dostane na bezpečné cyklocesty. Pre dnešok je to trasa Bratislava – Viedeň – Bratislava. Ráno som sa asi zobudil dosť odvážny a odhodlaný, keďže mi to vydržalo až do odchodu. Bývam tu len necelých päť mesiacov a týmto spôsobom spájam relax a spoznávanie nových miest.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Donauradweg
Donauradweg (zdroj: Vili)

Vyrazil som „ráno“ o desiatej z Dlhých Dielov krásnym zjazdom (pri návrate som už mal podstatne iný názor). Prvý a poslednýkrát som prekročil povolenú rýchlosť pre účastníkov cestnej premávky a smeroval cez most Lafranconi na hraničný prechod Berg. Keďže je to pre mňa premiéra, musel som pozorne sledovať smerové a informačné tabule. Hraničným prechodom sa Dunajská cyklomagistrála premenovala na Donauradweg . Keď som mal pochybnosti o správnej ceste preveril som rakušákov z anglického jazyka, keďže nemčina nie je moja silná stránka. Všetci boli strašne milý a hlavne rozumeli. Jedným očkom som kontroloval tachometer a násobil dvomi, aby som si vedel predstaviť koľko km ma ešte čaká. Väčšinou mám „skvelú“ taktiku, keď nevládzem, otočím sa a idem späť. Tentoraz išlo do tuhého, takže prvých sto km nahradila čistá voda pivko a výkon na doraz, rozumné rozloženie síl.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta vedie cez mestečko Hainburg, za ktorým prechádza mostom na druhý breh Dunaja. Vchádzam do národného parku Donau-Auen (dunajské luhy). Krajina je výrazne formovaná silou rieky, ktorej hladina môže kolísať v rozmedzí až 7 metrov. Pravidelné záplavy lužného lesa majú výrazný vplyv na životný cyklus miestnych ekosystémov. Miestne okružné trasy sú navzájom prepojené s diaľkovou turistickou trasou, ktorá vedie popri Dunaji a prechádza Národným parkom. Sú označené farebnými pásmi a smerovkami, ktoré sú upevnené na stlĺpoch z červeného smreka – napodobeninách tých historických, na ktorých sa kedysi uchytávali na Dunaji lode.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čím Vás privíta Viedeň? Tak najprv je to nudistická pláž pri brehu rieky a hneď potom grilzóna. Všade bolo plno, iste bola ideálna teplota pre obidve skupinky. Začínal som v duchu prerátúvať fit tyčinky v ruksaku na prípadnú výmenu za dobre ugrilovanú klobásku. Protihodnota však bola príliš vysoká na dobrý medzinárodný barter. Aspoň čuchové bunky si prišli na svoje, podporované zrýchleným dýchaním z neustáleho šliapania do pedálov. Na obzore sa vynárali prvé vysoké budovy, čo bol neklamný znak, že sa blíži centrum. Pre dnešok, ale centrum nenavštívim, keďže ešte ma čaká rovnako dlhá cesta domov. Raňajšie predsavzatie splnené. A po ten pocit som si prišiel až sem. Prekonať samého seba a ísť si za svojím cieľom. V živote je to trošku zložitejšie, ale podstata je tá istá.   Pri otočke na 65 km sa z najväčšieho nepriateľa na ceste stal výdatný pomocník. Vietor mi šetril sily o ktoré ma predtým obral. Naspäť to išlo rýchlo. Kde tu sa mihol vyšportovaný zadoček korčuliarky. Ten môj ale začal trpieť na nedostatok luxusu. Na ďalší deň si sľubujem za odmenu relax za predvedený výkon. Tesne pred Hainburgom, keď už došlo “ekologické” palivo, vyťahujem malú plechovku piva. Nemôžem predsa dopustiť nebezpečnú dehydratáciu organizmu. Pred hranicami ešte znížim rakúsky HDP o štyri kukurice a teším sa na sprchu a ďalšie výlety do okolia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nabudúce to bude Neusiedler See

Zopár foto (kvalitu si nevšímajte je to len mobil)

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

 

Viliam Mazur

Viliam Mazur

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

má rád aktívny relax, kreatívnu prácu, inšpirujúcich ľudí, dobré víno a syr...nemá rád šéfov Zoznam autorových rubrík:  CestovatelskaUvahy o...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu